ładowanie...
slajd mały

Czym jest citylight i jak można go wykorzystać?

Citylight

Citylight jest formą reklamy outdoorowej, czyli zewnętrznej. Zalicza się do tzw. mebli miejskich, czyli elementów małej architektury, które kształtują estetykę przestrzeni miejskiej. Obok citylightów, do mebli miejskich możemy zaliczyć wiaty przystankowe, słupy ogłoszeniowe czy kioski. Producenci citylightów muszą zatem wziąć pod uwagę, że pełnią one nie tylko funkcję reklamową, ale również stanowią element miejskiego krajobrazu.

 

Citylight i jego cechy charakterystyczne

Citylight przyjmuje formę podświetlonej tablicy ogłoszeniowej. Zazwyczaj ma format 120 na 180 cm. Producenci citylightów wykorzystują do ich budowy profile aluminiowe. Przeszklenie wykonywane jest ze szkła hartowanego, poliwęglanu lub pleksi. Aluminiowa rama zamykana jest na klucz, co umożliwia łatwą i wygodną wymianę plakatu. Citylighty to reklama backlight, czyli oświetlana od tyłu. Podświetlenie może być wykonywane w różnych technologiach – zarówno na bazie świetlówek, jak również diod LED-owych. Drugie rozwiązanie zyskuje na popularności ze względu na swoją energooszczędność. Czas eksponowania reklamy w citylightach wynosi od dwóch tygodni do miesiąca. Jej odbiorcami są zarówno piesi, jak również osoby poruszające się środkami komunikacji miejskiej lub własnym autem.

 

Materiałem ekspozycyjnym w citylightach jest papier plakatowy o specyficznych właściwościach. Gramatura papieru wynosi minimum 150 g/m2, co zapewnia optymalne rozproszenie światła. Producenci citylightów zazwyczaj drukują plakaty w technice solwentowej. Gwarantuje ona charakterystyczne dla tego typu reklamy – nasycenie barw i wysoki kontrast. Aspekty techniczne powinny zostać połączone z precyzyjnie przygotowanym projektem, uwzględniającym identyfikację wizualną marki oraz dostosowującym formę do treści. Citylighty bardzo często posługują się symbolem, a w procesie ich projektowania często korzysta się z metody eyetracking’u.

 

Jak wykorzystuje się citylighty?

Citylighty przystosowane są do montażu w ciągach ruchu pieszych. Umieszczane są w najbardziej uczęszczanych miejscach – pasażach handlowych, dworcach, przystankach, deptakach czy stacjach metra. Mogą być wbudowywane w ściany budynków, pojazdów czy przejść podziemnych. Wykorzystywane są w funkcji reklamy, skierowanej do odbiorcy masowego oraz jako element kształtowania estetyki miejskiej. Bardzo często stanowią uzupełnienie telewizyjnych kampanii reklamowych. To jedyny nośnik reklamy, którym można się posługiwać w śródmieściach i centrach miast. Stosowany jest zarówno do promocji produktów masowych, jak i selektywnych. Można go wykorzystać wszędzie tam, gdzie niezbędne jest przedłużone oddziaływanie na odbiorcę. Zajmuje niewielką powierzchnię i nie wymaga dużych nakładów finansowych, co stwarza szerokie możliwości adaptacji przestrzennej.